Chevrolet Spark 1.0 LPG
Οικονομία στο μάξιμουμ με την προσεγμένη πρόταση της Chevellas, που συνδυάζει με τρόπο ιδανικό το χαμηλό κόστος χρήσης με την κορυφαία χρηστικότητα αυτοκινήτου πόλης.
Στη θεωρία, η διαφορά της απόδοσης του υγραερίου σε σχέση με τη βενζίνη, είναι απειροελάχιστη. Τόσο μικρή, που δύσκολα την εντοπίζει κανείς με την πρώτη επαφή. Χρειάζεται να οδηγήσει το αυτοκίνητο για πολλά χιλιόμετρα και σε διαφορετικές συνθήκες, έτσι ώστε να μπορέσει να εντοπίσει τις όποιες διαφορές. Στην πράξη, όσα αυτοκίνητα είχα οδηγήσει κατά το παρελθόν με διπλό σύστημα τροφοδοσίας, πάντα ήταν ευδιάκριτη η διαφορά- και πάντα ήταν υπέρ της πολυαγαπημένης μας (και πανάκριβης πλέον) βενζίνης.
Βάζοντας στο χέρι το Chevrolet Spark LPG, ήμουν σίγουρος πως θα έχω μια ακόμα περίπτωση που θα επιβεβαιώνει αυτό που ήξερα. Κι όμως, το μικρό Chevrolet με διέψευσε. Ήταν το ίδιο πρόθυμο και με τα δύο καύσιμα να επιταχύνει και να εξαντλήσει τη δυναμική του 1.000άρη κινητήρα του, ενώ στις χαμηλές στροφές και με χαλαρή διάθεση στις μετακινήσεις –εκεί που είναι η πεμπτουσία των αυτοκινήτων που προορίζονται για την κίνηση στην πόλη- το Spark δεν έδειξε σε καμία περίπτωση να δυσανασχετεί.
Ακόμα και όταν ξεχνιόμουν με τρίτη σχέση στο κιβώτιο και σχεδόν σταμάταγα στις διασταυρώσεις, η επιτάχυνση που ακολουθούσε ήταν καθαρή από περίεργους θορύβους και δυσφορία εκ μέρους του κινητήρα. Το σύστημα τροφοδοσίας είναι πρακτικό και εύκολο. Η προσοχή που έχει δοθεί στην εφαρμογή ολόκληρου του συστήματος (της Ιταλικής Tartarini), υπογραμμίζεται και από το ότι η υποδοχή για τον ανεφοδιασμό, βρίσκεται στον ίδιο χώρο με την αντίστοιχη της βενζίνης, κάτω από το πορτάκι που ασφαλίζει και ανοίγει μόνο από μέσα.
Το τίμημα της εφαρμογής αυτής, είναι η απουσία της ρεζέρβας, αφού στη θέση της έχει εγκατασταθεί η δεξαμενή του υγραερίου (34 λίτρα). Η επιλογή αυτή με τη σειρά της, έχει φέρει την εγκατάσταση ενός «κιτ επισκευής» όπως συνηθίζεται να λέγεται το σετ της ηλεκτρικής αντλίας για το φούσκωμα του ελαστικού που θα παρουσιάσει πρόβλημα, με το ειδικό χημικό που θα σταματήσει από μέσα τη διαρροή στο χώρο των αποσκευών. Ο τελευταίος, ούτως ή άλλως ήταν μικρός (170 λίτρα) οπότε και πάλι εξακολουθεί και εξυπηρετεί τις απολύτως βασικές ανάγκες και μόνο.
Στο ταμπλό, αριστέρά από το τιμόνι, βρίσκεται εγκατεστημένος ο διακόπτης με τον οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέγει το καύσιμο που θέλει να χρησιμοποιεί, ενώ οι σχετικές λυχνίες δείχνουν και το απόθεμα υγραερίου (όταν αδειάσει τελείως και η αλλαγή σε βενζίνη γίνει αυτόματα, υπάρχει και ηχητική ειδοποίηση). Κατά τα άλλα, τίποτα δεν προδίδει τη διαφορετικότητα του Spark σε σχέση με το καύσιμο που χρησιμοποιεί. Ίσως μόνο το χαμόγελο του οδηγού του, όταν έχει μόλις πληρώσει για το γέμισμα του ρεζερβουάρ.
Το Spark είναι σε γενικές γραμμές ένα από τα καλύτερα μικρά της αγοράς, με εξαιρετική ευελιξία, ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες του και την αισθητική του αμαξώματος, που αποτελεί από μόνη της ένα καλό λόγο για να το επιλέξει κανείς. Οπότε εκ του ασφαλούς μπορούμε να θεωρούμε τη διάθεσή του από την ελληνική αντιπροσωπεία με το σύστημα υγραεριοκίνησης (που επιβαρύνει την τιμή με 1.300€ επιπλέον) και τη διετή εγγύηση που το συνοδεύει καθώς μπορεί να τοποθετηθεί και εκ των υστέρων, μια πολύ καλή κίνηση προστιθέμενης αξίας στο εξαιρετικό μικρό Spark. Άλλωστε, η επιτυχία της συγκεκριμένης κίνησης από τη μεριά της Chevellas, φαίνεται και από το ότι ανάλογες εκδόσεις αποκτούν και τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας.