Δοκιμή: Chevrolet Aveo 1.4 5d
Το πλήρως ανανεωμένο Aveo αξίζει 100% την προσοχή σας. Αν πραγματικά ενδιαφέρεστε για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να προσφέρει περισσότερα από όσα ζητάτε.
Πραγματικά το νέο Aveo είναι από τις περιπτώσεις που πριν το οδηγήσεις σκέφτεσαι «μια από τα ίδια» και αφού το οδηγήσεις δεν ξέρεις από πού να αρχίσεις να περιγράφεις την έκπληξή σου. Έχοντας εικόνα από την προηγούμενη γενιά του αυτοκινήτου, εκεί όπου τον πρώτο λόγο είχαν κολακευτικά σχόλια του τύπου «τίμιο», «πολύ υψηλό valueformoney», κλ.π. χαριτωμένα, είχα και εγώ τα «κρατήματά» μου απέναντι στην ολική επαναφορά του αυτοκινήτου σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική του εμφάνιση.
Τα τολμηρά φωτιστικά εμπρός και πίσω, δίνουν ιδιαίτερα επιθετική όψη στο μικρό της Chevrolet, χωρίς όμως να καταφέρνουν να αλλάζουν τελείως την εικόνα από το παρελθόν. Βλέπετε η κατανομή των όγκων του αμαξώματος, παραμένουν ίδιοι και με την προηγούμενη γενιά και ελάχιστα προσέχει κανείς τη συνολική αύξηση των διαστάσεων. Οι 17άρες ζάντες ελαφρού κράματος ολοκληρώνουν μια εικόνα αρκούντως εντυπωσιακή και όσο πρέπει «ψαρωτική» για την κατηγορία, με δεδομένο πως τα αυτοκίνητα αυτής απευθύνονται ως επί το πλείστον σε νεανικό κοινό. Αισθητικό highlightείναι και οι «κρυμμένες» χειρολαβές των πίσω θυρών, όπως είναι και στο Spark.
Στην καμπίνα η ευρυχωρία που προκύπτει από το μεταξόνιο των 2.525 χιλιοστών (μαζί με το χώρο των αποσκευών των 290 λίτρων) έρχεται να συμπληρώσει την πολύ καλή εικόνα της αισθητικής που συναντάται σε όλες τις επιφάνειες. Το σύνολο πραγματικά αλλάζει επίπεδο με την εφαρμογή του πίνακα των οργάνων που είναι στο ίδιο μήκος κύματος με αυτόν του Spark και παραπέμπει σε μοτοσικλέτα. Ο πίνακας των οργάνων είναι η πινελιά που κάνει τη διαφορά στο ταμπλό, όπου τον πρώτο λόγο έχουν τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό, με τη μοντέρνα αισθητική τους. Ανυπερθέτως στα «συν» του αυτοκινήτου προσμετρούν οι υποδοχές για εξωτερική πηγή ήχου, είτε αυτή αφορά φορητό MP3, είτε ένα απλό USB στικάκι.
Τα μεγάλα εμπρός καθίσματα προδιαθέτουν θετικά, ενώ και οι ρυθμίσεις που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός, τόσο για το κάθισμα, όσο και για το τιμόνι, κάνουν την εξεύρεση της ιδανικής θέσης εύκολη υπόθεση. Στο δρόμο τώρα, εκεί που η ευχάριστη έκπληξη ολοκληρώνεται, το Aveo δείχνει εξαιρετική στιβαρότητα από το πλαίσιο, με την ανάρτηση να συμπληρώνει την εικόνα όντας απλά σφιχτή. Οι 17άρες που λέγαμε προηγουμένως με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, δίνουν ιδιαίτερα ευχάριστη αμεσότητα στο τιμόνι που ούτως ή άλλως είναι βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν και προσφέρει αρκετή πληροφόρηση στον οδηγό.
Ο κινητήρας βενζίνης των 1,4 λίτρων του αυτοκινήτου της δοκιμής, ήταν καλά στρωμένος και έδινε την εντύπωση πολύ ελαστικού συνόλου, με θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Ψυχωμένος στις ψηλότερες στροφές, δεν ενοχλεί με τον ήχο του, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως είναι και ιδιαίτερα ευχάριστος όταν στροφάρει ψηλά- χαρακτηριστικό της οικογένειας Ecotec στην οποία ανήκει. Όπως και να έχει το μηχανικό σύνολο με τους 100 ίππους, χάρη και στη ροπή των 13,2 kgm/ 4.000 σ.α.λ., δείχνει να διαχειρίζεται καλά τα 1.070 κιλά του βάρους του αυτοκινήτου, «γράφοντας» 12,2” για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, ενώ παράλληλα σημειώνονται και πολύ καλές τιμές εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης. Πιο συγκεκριμένα, η Chevrolet ανακοινώνει 125 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο και μέση κατανάλωση 5,8 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Στην πράξη, η κατανάλωση χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια περιορίστηκε στα 7,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που αν μη τι άλλο δείχνει πως υπάρχουν οι προοπτικές για κάτι καλύτερο σε ευρύτερη χρήση και ιδιαίτερα όταν στις διαδρομές περιλαμβάνεται αρκετός αυτοκινητόδρομος και κίνηση με σταθερή ταχύτητα. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο από κάθε άποψη. Ένα αυτοκίνητο που μάλλον θα έπρεπε μαζί με τη συνολική αναβάθμισή του, να ξεφύγει και από το όνομα Aveo που δημιουργεί συνειρμούς με ένα παρελθόν από το οποίο το μικρό μοντέλο της Chevrolet απέχει παρασάγγας.