Goodyear από το μέλλον
Η Goodyear ρίχνει μια πρώτη ματιά στην μελλοντική τεχνολογία που θα βοηθήσει στη μείωση κατανάλωσης και εκπομπών CO2, ενώ την ίδια στιγμή θα κάνει τις μετακινήσεις πιο ασφαλείς.
Ο τακτικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών μπορεί να γίνει παρελθόν χάρη σε μια καινοτομία της Goodyear, η οποία παρουσιάστηκε στο κοινό για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Η Τεχνολογία Συντήρησης Αέρα (AMT) βρισκόταν υπό ανάπτυξη στα εργαστήρια της Goodyear κατά τη διάρκεια των προηγούμενων δύο ετών. Η συγκεκριμένη εφαρμογή θα βοηθήσει στη διατήρηση της βέλτιστης πίεσης των ελαστικών και κατά συνέπεια θα βοηθά στη σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων.
Εδώ πρέπει να θυμίσουμε πως η μικρότερη πίεση από ότι προβλέπεται από τον κατασκευαστή στα λάστιχα, αυξάνει μεταξύ 2,5 και 3,3 τοις εκατό την κατανάλωση καυσίμου. Ευρωπαϊκές έρευνες που πραγματοποιήθηκαν από την Goodyear Dunlop έδειξαν ότι οι καταναλωτές είναι εφησυχασμένοι για την πίεση των ελαστικών τους, με τους μισούς από αυτούς που ερωτήθηκαν να μην γνωρίζουν κάθε πότε πρέπει να ελέγχουν την πίεση των ελαστικών τους και ένας στους τρεις αυτοκινητιστές να παραδέχονται ότι δεν συνηθίζουν να ελέγχουν την πίεση των ελαστικών τους, ακόμη και πριν αρχίζουν ένα μακρύ ταξίδι.
Για ένα τυπικό νέο επιβατικό αυτοκίνητο, τα κατάλληλα φουσκωμένα ελαστικά μέσω της τεχνολογίας AMT θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν στον οδηγό ετησίως περίπου 57 λίτρα καυσίμων, δηλαδή ένα κόστος €85. Η Ευρωπαϊκή Κοινότητα θα ωφελούταν επίσης από μια σημαντική μείωση των εκπομπών CO2.
Τα κατάλληλα φουσκωμένα ελαστικά είναι επίσης απαραίτητα για την διατήρηση των επιδόσεων χειρισμού κάθε οχήματος σε βέλτιστα επίπεδα. Πίεση ελαστικών μικρότερη της προβλεπόμενης έχει ως αποτέλεσμα τη λιγότερο ομοιόμορφη κατανομή της πίεσης από το βάρος του αυτοκινήτου στο οδόστρωμα.
Επίσης μειώνεται σημαντικά η περιοχή του πέλματος που θα είναι σε άμεση επαφή με το δρόμο. Το περασμένο έτος, το Γραφείο Τεχνολογίας Οχημάτων του Τομέα Ενέργειας των ΗΠΑ της τεχνολογίας οχημάτων έδωσε 1,5 εκατομμύρια δολάρια ως επιχορήγηση για την έρευνα, την ανάπτυξη και την επίδειξη του συστήματος AMT για τα ελαστικά επιβατικών οχημάτων και φορτηγών στο Κέντρο Καινοτομίας της Goodyear στο Άκρον του Οχάιο.
Η Goodyear έλαβε επίσης μια επιπρόσθετη επιχορήγηση από την κυβέρνηση του Λουξεμβούργου για την έρευνα και την ανάπτυξη ενός συστήματος AMT για τα ελαστικά των επιβατηγών αυτοκινήτων.
Αυτή η εργασία διεξήχθη στο Κέντρο Καινοτομίας της Goodyear στο Colmar-Βerg, του Λουξεμβούργου. Βέβαια, για να φτάσει η εξέλιξη του συστήματος στα επίπεδα που απαιτούνται για να περάσει στη μαζική παραγωγή, υπάρχει αρκετός δρόμος ακόμα αλλά η Goodyear έχει δεσμευτεί για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στο μικρότερο δυνατό χρόνο.