Η Volvo Car Corp. αμφισβητεί τους στόχους της Ε.Ε. για το CO2
Η Volvo Car Corporation προειδοποιεί ότι οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα τίθενται σε κίνδυνο.
Η έλλειψη τόσο συγχρονισμένων ενεργειών, όσο και πολιτικής υποστήριξης με παροχή κινήτρων στους καταναλωτές, είναι δύο από τους σημαντικότερους άξονες πάνω στους οποίους βασίζεται η τοποθέτηση της Volvo Car Corporation και αμφισβητεί την πορεία προς τους στόχους που έχουν τεθεί για περιορισμό των εκπομπών ρύπων. Βασικό ζήτημα είναι η ανάγκη για συνεχή στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, της έρευνας και της ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης.
Ο Στέφαν Γιακόμπι, Πρόεδρος και CEO της Volvo Car Corporation, σε συνέντευξη τύπου στις Βρυξέλλες, εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τη μέχρι τώρα προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο θέμα της ηλεκτροκίνησης και των σχετικών αναγκαίων υποδομών. «Η Volvo Car Corporation καλεί την Ε.Ε. να συντονιστεί άμεσα με τις εξελίξεις, δίνοντας τα σχετικά κίνητρα για να υποστηριχτεί έμπρακτα η έρευνα και η ανάπτυξη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να χάσει τη σημερινή τεχνολογική πρωτοπορία, αν αυτό αργήσει να συμβεί ή δε συμβεί καθόλου», δήλωσε ο Στέφαν Γιακόμπι. Και συνέχισε:«Σε βάθος χρόνου, αυτό θέτει σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας, καθώς επίσης και πολλές θέσεις εργασίας στην Ευρώπη».
Επιπλέον, η Volvo Car Corporation μοιράζεται τις ανησυχίες της σχετικά με τη βιωσιμότητα της Λευκής Βίβλου για τις Μεταφορές, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σε αυτήν αναφέρεται πως οι εκπομπές αερίων που σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου από τον τομέα των μεταφορών θα πρέπει να μειωθούν κατά τουλάχιστον 60% μέχρι το 2050 προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της Ε.Ε..
Το έγγραφο κάνει λόγο επίσης για μείωση κατά 50% μέχρι το 2030 των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα και κινούνται στις πόλεις και στη συνέχεια σταδιακή συνέχιση της μείωσης, με στόχο την πλήρη απαγόρευσή τους σε αστικό περιβάλλον, έως το έτος 2050.
Οι προκλήσεις που έχει μπροστά της η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολύ μεγάλες για να αντιμετωπιστούν χωρίς τη βοήθεια της πολιτείας στις χώρες όπου αντιμετωπίζουν προβλήματα, ενώ και οι προβλέψεις για το μέλλον και την εξέλιξη της διάθεσης των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από τις σχετικές μελέτες της Ε.Ε. είναι ανεδαφικές και μη ρεαλιστικές.
«Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν μια πολύ δύσκολη πρόκληση όταν οι νομοθεσίες περί εκπομπών CO2 απαιτούν μεν τη διάθεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε προσιτές τιμές χωρίς δε να συνδυάζονται από σχετικά κίνητρα», δήλωσε ο Στέφαν Γιακόμπι. Το 2011 λιγότερα από 50.000 ηλεκτρικά οχήματα πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο, αριθμός που αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς της τάξης του 0,1%.
Ο αριθμός υποδηλώνει ότι η αγορά αυτοκινήτων θα συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια να κυριαρχείται από τις παραδοσιακές, συμβατικές εκδόσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αναφορικά με τα ηλεκτρικά οχήματα, αν και δεν υπήρξε επίσημος στόχος για την ανάπτυξη και την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης από την Ε.Ε., μελέτες δείχνουν ότι πολλά κράτη-μέλη υπερεκτιμούν την ταχύτητα με την οποία γίνεται η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Στη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «Ευρωπαϊκή Στρατηγική για Καθαρά και Ενεργειακά Αποδοτικά Οχήματα», προβλέπεται τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα (έτσι όπως τα ξέρουμε μέχρι τώρα αλλά και τύπου plug-in) να έχουν μόνο 3-4% μερίδιο αγοράς μέχρι το 2020, ενώ γίνεται λόγος για αύξηση του μεριδίου αυτού κατά 30% μέχρι το 2030. «Αμφότερες οι προβλέψεις δεν είναι ρεαλιστικές.
Λαμβάνοντας υπόψη την έλλειψη συντονισμένων κυβερνητικών ενεργειών για την παροχή κινήτρων και το υψηλό κόστος των συστημάτων συσσωρευτών των υβριδικών αυτοκινήτων, το μερίδιο αγοράς για τα ηλεκτρικά οχήματα δύσκολα θα ξεπεράσει το 1% μέχρι το 2020», ανέφερε ο Στέφαν Γιακόμπι.