Honda CR-Z
Πρόκειται για το πιο ευχάριστο στην οδήγηση υβριδικό. Ενδιαφέρον στην εμφάνιση και με τεράστιο τεχνολογικό βάθος, το Honda CR-Z είναι το tack day car του μέλλοντος.
Αυτό το μικρό sport υβριδικό, είναι με διαφορά ότι πιο ευχάριστο έχει να επιδείξει η φιλική προς το περιβάλλον νέα τάξη πραγμάτων σε ότι έχει να κάνει με την τεχνολογία. Το αμάξωμα είναι όσο «προχώ» χρειάζεται για να τραβάει το μάτι, με αεροδυναμικές λύσεις και εφαρμογές όπως το «επίπεδο» πάτωμα, που κάνουν τη διαφορά στην πράξη προς όφελος της οικονομίας αλλά και αισθητικές παραπομπές στα ένδοξα μοντέλα της εταιρείας του Σοϊχίρο Χόντα. Η κατανομή των όγκων του αμαξώματος μας πάει χρόνια πίσω φέρνοντας στο νου το θρυλικό CRX κάτι που συμβαίνει και με τη διαμόρφωση της καμπίνας.
Οι δύο «παιδικές» θέσεις πίσω, εξυπηρετούν περισσότερο ως επέκταση του χώρου των αποσκευών (τον κάνουν 382 λίτρα, ενώ κανονικά είναι 214). Για τους δύο εμπρός, το CR-Z δείχνει πλούτο θηκών και θέσεων για αντικείμενα, καθώς και ένα μεγάλο άνοιγμα στην κεντρική κονσόλα, μέσα στο οποίο εντοπίζεται και η υποδοχή για εξωτερική πηγή ήχου. Το μικρότερο σε διαστάσεις υβριδικό της αγοράς δεν έχει μόνο τη χαμηλή κατανάλωση για να κάνει τον οδηγό του να χαμογελά, αν και τα περίπου 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα που είναι εύκολα επιτεύξιμη επίδοση, είναι ένας πολύ καλός λόγος. Το χαμόγελο του οδηγού παραμένει και τονίζεται χάρη στην παιχνιδιάρικη συμπεριφορά του CR-Z, που μπορεί να χαρακτηριστεί αμιγώς σπορ. Η ανάρτηση είναι σκληρή αλλά δεν ενοχλεί, αφού ο χαρακτήρας και το ύφος του μοντέλου τη δικαιολογεί. Το κοφτερό τιμόνι σε συνδυασμό με τη σφιχτή ανάρτηση, δίνουν την αμεσότητα sport αυτοκινήτου, ενώ το βάρος των μπαταριών κάτω από τη ρεζέρβα στον πίσω μέρος, κάνουν το CR-Z με το VSA απενεργοποιημένο, αρκετά πρόθυμο να τοποθετηθεί με την ουρά του σε πιο ανοιχτή τροχιά, στην είσοδο κάποιας στροφής. Ο ηλεκτρικός κινητήρας που προέρχεται από το Insight, δεν είναι εκεί μόνο για την οικονομία αλλά και για να τονίσει την απόδοση και τις επιδόσεις, παίζοντας το ρόλο του ηλεκτρικού υπερσυμπιεστή και δίνοντας 14 επιπλέον ίππους ως ενίσχυση στους 114 του φιλότιμου 1.500άρη i-VTEC βενζινοκινητήρα.
Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με τον κοντό επιλογέα και τις μικρές διαδρομές, επιτρέπει στον οδηγό να διαπιστώσει από πρώτο χέρι τα ευεργετικά οφέλη από τη χρήση του ηλεκτρισμού και το αναβαθμισμένο λογισμικό της κεντρικής μονάδας. Στην πράξη, το αποτέλεσμα είναι πολύ κολακευτικό για τις επιδόσεις του μοντέλου με ελαστικότητα ίσως και καλύτερη από δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα. Όσο οι μπαταρίες είναι γεμάτες, η ηλεκτρική ενέργεια συνοδεύει την απόδοση του 1.500άρη από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη, προσφέροντας ούτε λίγο, ούτε πολύ, 17,7 kgm ροπής από τις 1.000 σ.α.λ. Τα τρία προγράμματα λειτουργίας, Sport, Normal και Eco που επιλέγονται από τους αντίστοιχους διακόπτες στην αριστερή άκρη του ταμπλό, αλλάζουν εκτός από τη χαρτογράφηση και την απόκριση στο γκάζι, το χρώμα του φωτισμού στον πίνακα των οργάνων.