H επόμενη μέρα των υβριδικών
H Volvo τολμά και κάνει την υπέρβαση. Το Plug-In Hybrid μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στο μέλλον.
Παρουσιάστηκε στο Detroit όπου και κέρδισε τις πρώτες εντυπώσεις. Το υβριδικό με το καλώδιο, για να το φορτίζει κανείς στο σπίτι του, είναι πλέον γεγονός αλλά και πολλά παραπάνω από αυτό. Το XC60, ένα από τα καλύτερα over all μοντέλα στη γκάμα της Volvo, συνδυάζει στη συγκεκριμένη έκδοση τρεις χαρακτήρες τους οποίους και προσφέρει στον υποψήφιο αγοραστή του για να έχει εκείνος την επιλογή ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες.
Είναι λοιπόν κατά περίπτωση, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μηδενικές εκπομπές ρύπων και ανάλογη κατανάλωση καυσίμου, ένα υπερ-οικονομικό υβριδικό που σημειώνει ιδιαίτερα χαμηλές τιμές τόσο σε επίπεδο εκπομπών ρύπων όσο και κατανάλωσης καυσίμου, ενώ μπορεί ανά πάσα στιγμή να εμφανιστεί ως πανίσχυρο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων. Προφανώς, όταν οι αποδόσεις του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της ηλεκτρογεννήτριας συνδυαστούν. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Volvo XC60 Plug-In Hybrid προσφερεί τις γνωστές αξίες που έχουν να κάνουν με την ποιότητα σε όλα τα επίπεδα, την ασφάλεια (παθητική και ενεργητική) σε ένα απόλυτα premium περιτύλιγμα.
Στην αμιγώς «καθαρή» λειτουργία, το αυτοκίνητο τροφοδοτείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα. Η λειτουργική εμβέλειά του φτάνει τα 56 χιλιόμετρα (μέχρι εξάντλησης πλήρως φορτισμένης μπαταρίας με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων σε κυκλοφοριακές συνθήκες πόλης. Στην υβριδική λειτουργία, που είναι και η προεπιλεγμένη ρύθμιση όταν παίρνει εμπρός το αυτοκίνητο, ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται για τη μέγιστη δυνατή οδηγική απόλαυση με τις ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Οι εκπομπές CO2 είναι 53 g/km και η κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 2,3 λίτρα/100 km., με τη συνολική εμβέλεια να φτάνει έως τα 960 km.
Στη δυναμικότερη λειτουργία, εκεί που η τεχνολογία αξιοποιείται για την παραγωγή της μεγαλύτερης δυνατής ισχύος, ο βενζινοκινητήρας με 280 ίππους και 38,7 kgm ροπής, συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος προσθέτει στην «εξίσωση» 70 ίππους και 20,4 kgm ροπής. Η βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα στην επίτευξη υψηλών επιδόσεων είναι σημαντική και ενδεικτικά αναφέρουμε πως η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, είναι υπόθεση μόλις 6,1 δευτερολέπτων.