Νέο Honda Jazz
Στην οικογένεια του Honda Jazz μετά την προσθήκη του Jazz Hybrid έγιναν κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές και επεμβάσεις ώστε να ενισχύσουν το μοντέλο στην κατηγορία B.
Απώτερος σκοπός ήταν να διατηρηθούν τα ατού της ευελιξίας, πρακτικότητας και αξιοπιστίας για τους πελάτες και να βελτιωθούν η κατανάλωση, οι εκπομπές ρύπων, η οδηγική άνεση και το στυλ.
Οι εξωτερικές αλλαγές στόχο είχαν αφενός να προβάλλουν την εμφάνιση του αυτοκινήτου, αφετέρου να μειώσουν το συντελεστή οπισθέλκουσας για βελτίωση της κατανάλωσης. Οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες έχουν ανασχεδιαστεί επηρεάζοντας καθοριστικά την αισθητική και αεροδυναμική του Jazz, με κριτήριο τη μείωση της αντίστασης καθώς η ροή αέρα διατρέχει τα αμάξωμα και την αποφυγή στροβιλισμού όταν αποκολλάται από το πίσω τμήμα.
Δύο νέα χρώματα προστίθενται στο χρωματολόγιο του Jazz, το λαμπερό Deep Sapphire Blue και το Ionized Bronze - μία μεταλλική καφετί απόχρωση, η οποία τονίζει τις ανανεωμένες γραμμές.
Στην καμπίνα, η πιο αξιοπρόσεκτη αλλαγή είναι η χρήση ενός σκουρότερου, μονόχρωμου υλικού στο ταμπλό που συνδυάζεται με τη νέα ταπετσαρία καθισμάτων για τη δημιουργία μιας πιο φρέσκιας ατμόσφαιρας στο εσωτερικό. Ο φωτισμός του πίνακα οργάνων είναι ενιαίος, σε πορτοκαλί απόχρωση, που κάνει έντονη αντίθεση με το σκουρότερο ταμπλό. Χρωμιωμένοι δακτύλιοι οριοθετούν τους αεραγωγούς, τα όργανα και την οθόνη ελέγχου κλιματισμού (όπου υπάρχει).
Μεγάλο μέρος της επιτυχίας του Jazz οφείλεται αναμφίβολα στην έξυπνη διάταξη των εσωτερικών χώρων, μεγιστοποιώντας την άνεση και το χώρο φόρτωσης. Τα πίσω καθίσματα του Jazz αναδιπλώνονται πλήρως δημιουργώντας ένα πολύ χαμηλό πάτωμα φόρτωσης.
Στο «Utility Mode», το Jazz προσφέρει ένα επίπεδο πάτωμα φόρτωσης, μέγιστου μήκους 1720 mm, αρκετού για τη μεταφορά τριών mountain bikes με τους εμπρός τροχούς στη θέση τους (κατακόρυφα). Η πραγματική επιφάνεια ισοδυναμεί με δύο μεγάλες και δύο XL βαλίτσες Samsonite επίπεδα τοποθετημένες. Παρομοίως τρεις τσάντες του γκολφ μπορούν να τοποθετηθούν στο διαμήκη άξονα. Με το μεγαλύτερο τμήμα του πίσω καθίσματος αναδιπλωμένο, υπάρχει αρκετός χώρος και μήκος για να χωρέσει μία ιστοσανίδα οριζόντια τοποθετημένη, ή δύο ποδήλατα βουνού 26 ιντσών όρθια. Το διαθέσιμο μήκος φόρτωσης είναι ακόμα μεγαλύτερο στο ‘Long Mode’ όπου το κάθισμα του συνοδηγού μετακινείται τελείως μπροστά και η πλάτη του πέφτει – απελευθερώνοντας χώρο φόρτωσης μήκους 2,4 m l. Με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών του Jazz αυξάνεται στα 1320 λίτρα μετρημένος μέχρι την οροφή και χωρίς να περιλαμβάνεται ο υποδαπέδιος αποθηκευτικός χώρος.
Αντίστοιχες καινοτομίες συναντάμε και στο χώρο αποσκευών του νέου Jazz που εξακολουθεί να προσφέρει κορυφαία χωρητικότητα, ξεπερνώντας ακόμα και αρκετά μικρομεσαία MPV κατηγορίας Β.Κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών βρίσκεται ένας βοηθητικός αποθηκευτικός χώρος . Στα μοντέλα 1.4, με το κιτ επισκευής ελαστικών αντί ρεζέρβας μικρών διαστάσεων, ο χώρος αυτός ουσιαστικά μένει ελεύθερος, προσθέτοντας επιπλέον 64 λίτρα – έτσι η συνολική χωρητικότητα φτάνει στα 399 λίτρα (VDA).
Το πρακτικό σύστημα Double-Trunk τοποθετείται στα Jazz 1.4-λίτρων με κιτ επισκευής ελαστικών και προσφέρει στους ιδιοκτήτες μεγαλύτερη άνεση σε συνδυασμό με τα Magic Seats. Ο υποδαπέδιος αποθηκευτικός χώρος βάθους 230 mm είναι ιδανικός για την αποθήκευση σπορ εξοπλισμού ή αδιάβροχων και ομπρελών ενώ λόγω του καλύμματος μπορεί να απομονώσει βρόμικα ή βρεγμένα αντικείμενα από τις άλλες αποσκευές. Ένα σκαλοπάτι φόρτωσης ύψους μόλις 605 mm διευκολύνει τη φόρτωση και εκφόρτωση. Τέλος ένα χρήσιμο άγκιστρο για σακούλες με ψώνια βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του χώρου αποσκευών.
Το Honda Jazz έχει αξιολογηθεί με 5 αστέρια, ως ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της Ευρώπης και αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία supermini, σύμφωνα με αποτελέσματα των ανεξάρτητων δοκιμών σύγκρουσης του Euro NCAP. Επιπλέον το VSA (Vehicle Stability Assist) είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τον οδηγό στη διατήρηση του ελέγχου στις στροφές, στην επιτάχυνση και στους ξαφνικούς ελιγμούς, φρενάροντας τους δεξιούς ή αριστερούς τροχούς, ανάλογα, και ρυθμίζοντας τη ροπή του κινητήρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις.
Το Jazz έχει κατασκευαστεί γύρω από έναν κλωβό ασφαλείας, κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής σε ποσοστό 42%, που διαχέει την ενέργεια κρούσης – αυξάνοντας την προστασία των επιβατών κατά 20%.Σε όλα τα μοντέλα οι δύο εμπρόσθιοι και πλευρικοί αερόσακοι συμπληρώνονται από πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας, πλήρους μήκους, για προστασία των επιβατών μπροστά και πίσω.
Η Honda θέλησε να επιτύχει στο Jazz την καλύτερη ισορροπία μεταξύ οικονομίας καυσίμου και απολαυστικών επιδόσεων, στην κατηγορία του. Η νέα γενιά Jazz αντλεί την ισχύ της από τον τετραβάλβιδο βενζινοκινητήρα iVTEC με κυβισμό 1.4-λίτρων με ζωηρές επιδόσεις και άφθονη ροπή σε όλη την κλίμακα στροφών, ο οποίος αποδίδει 99 PS στις 6000 rpm και η ροπή του ανέρχεται στα 127Nm στις 4800 rpm.
Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει αεριζόμενους δίσκους μπροστά και πίσω, ενώ όλα τα μοντέλα Jazz εφοδιάζονται με ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης και brake assist, στον στάνταρ εξοπλισμό τους. Η αυξημένη ισχύς ακινητοποίησης οφείλεται στις μεγαλύτερες δαγκάνες των εμπρός φρένων, ενώ η αίσθηση του πεντάλ φρένου έχει βελτιστοποιηθεί και τώρα απαιτεί μικρότερη προσπάθεια από τον οδηγό προκειμένου να επιτευχθεί το ίδιο αποτέλεσμα.
Εμπρός και πίσω δισκόφρενα διασφαλίζουν ευστάθεια στο δρόμο, που αυξάνεται περισσότερο από τα συστήματα Anti-lock Braking System (ABS), Electronic Brake-force Distribution (EBD) και Emergency Brake Assist (EBA).
Στην ελληνική αγορά το νέο Honda Jazz είναι άμεσα διαθέσιμο στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:
Έκδοση Νέα τιμή Τελική λιανική τιμή με όφελος και απόσυρση
1.4LT Trend € 14.400 € 12.940
1.4lt Comfort € 15.550 € 14.090
1.4lt Elegance € 16.700 € €15.240