F1 Σιγκαπούρης: Με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά
Οι ομάδες και οι οδηγοί της Formula 1 ταξιδεύουν στη Σιγκαπούρη για τον εντυπωσιακό νυχτερινό αγώνα της χρονιάς.
Από τη στιγμή που η «ευρωπαϊκή» περιοδεία της Formula 1 ολοκληρώθηκε (με τον αγώνα στη Μόντζα) μπαίνουμε στην τελική ευθεία του πρωταθλήματος με το γκραν πρι στη Σιγκαπούρη και τον πρώτο νυχτερινό αγώνα στην ιστορία του σπορ.
Το πρώτο γκραν πρι στην ανατολή δεν είναι ιδιαίτερο μόνο λόγω της ώρας διεξαγωγής του. Το σιρκουί στους δρόμους του λιμανιού ι αποτελεί μια ξεχωριστή πρόκληση για οδηγούς και μηχανικούς, ενώ δεν λείπουν τα απρόοπτα με τις εξόδους και τις επαφές με τις μπαριέρες και τους προστατευτικούς τοίχους.
Στο φετινό γκραν πρι δεν αποκλείεται να δούμε ακόμα και στέψη πρωταθλητή. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ κάνει εκπληκτική χρονιά με τη Red Bull Renault και μπορεί να την επισφραγίσει κατακτώντας τον τίτλο στη Σιγκαπούρη, παρότι θα απομένουν ακόμα 5 αγώνες για να ολοκληρωθεί η σεζόν. Βέβαια χρειάζεται συνδυασμός αποτελεσμάτων αλλά δεν είναι απίθανο.
Για να πάρει ο Φέτελ τον τίτλο πρέπει -φυσικά- να κερδίσει στον αγώνα και ταυτόχρονα ο Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) να τερματίσει από την 4η θέση και κάτω ενώ οι Μαρκ Βέμπερ και Τζένσον Μπάτον πρέπει να μείνουν μακριά από την 2η θέση.
Η Σιγκαπούρη με αριθμούς
3.000.000 watt ρεύμα θα χρησιμοποιηθούν για τον φωτισμό.
100.000 μέτρα καλώδια θα διοχετεύσουν την ενέργεια.
1500 προβολείς (σε 240 πυλώνες) θα φωτίζουν τη διαδρομή.
300 χλμ φτάνουν τα μονοθέσια στην Ραφλ Μπόυλεβαρντ
170 χλμ/ώρα είναι η μέση ωριαία ταχύτητα
105 χλμ/ώρα. είναι η μέση ωριαία ταχύτητα διέλευσης από τις στροφές
61 γύρους πρέπει να καλύψουν οι οδηγοί (κάτι παραπάνω από 308 χιλιόμετρα).
44% του γύρου οι οδηγοί κινούνται flat out.
40 αλλαγές ταχυτήτων ανά γύρο κάνουν οι οδηγοί.
23 στροφές συνολικά έχει η διαδρομή (9 από αυτές είναι δεξιές και 14 αριστερές).
5,073 χιλιόμετρα είναι το μήκος της πίστας.
1:45.599’’ είναι το ρεκόρ ταχύτερου γύρου το οποίο κατέχει ο Κίμι Ραικόνεν από το 2008.