Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, στο Χάρβαρντ
Στο τέλος Ιουλίου παρουσιάστηκε στο Graduate School of Design του Harvard στη Βοστώνη, η ιδιωτική πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του δομημένου περιβάλλοντος στο Πεδίον του Άρεως.
Η αναβάθμιση αυτή εκφράζεται με πέντε έργα και με αιχμή του δόρατος το εμπορικό κέντρο Capitol, που φιλοξενεί στους χώρους του το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου. Η παρουσίαση έγινε στα πλαίσια του 10ου Advanced Management Development Programme σε μεταπτυχιακούς φοιτητές από 16 χώρες της υφηλίου, από τον κ. Θεόδωρο Χαραγκιώνη, επίκουρο καθηγητή του Harvard G.S.D.
Πιστεύοντας ακράδαντα ότι οι δράσεις και οι επενδύσεις για την πολεοδομικά απαραίτητη επιστροφή στο κέντρο, πρέπει να γίνονται όχι μόνο από το κράτος αλλά και από ιδιωτικούς φορείς, ο Όμιλος Χαραγκιώνη προχώρησε κατά την διάρκεια της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, στη δημιουργία πέντε ειδικών κτιρίων στην συγκεκριμένη περιοχή, με συνολική δομημένη επιφάνεια 57.000 m2.
Θεωρώντας ουσιαστικής σημασίας την συγκέντρωση στην περιοχή ακόμα μεγαλύτερου αριθμού φοιτητών, από όσους φέρνουν στον άξονα Μουσείο – Πεδίο του Άρεως, τα δύο υφιστάμενα πανεπιστήμια και οι δεκαπέντε επαγγελματικές σχολές που λειτουργούν εκεί, δημιούργησε κατ’ αρχήν το κτίριο των μεταπτυχιακών σπουδών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και πρόσφατα το νέο Campus των Σχολών ΑΚΤΟ.
Παράλληλα, δημιούργησε τέσσερις σταθμούς αυτοκινήτων με σύνολο 1200 θέσεων, αναγνωρίζοντας ότι η ασφάλεια και η άνεση στην στάθμευση συντελούν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και βοηθούν στην απόφαση επιστροφής ή της μη απομάκρυνσης από το κέντρο. Τέλος επικεντρώθηκε στο λιανικό εμπόριο, την αναψυχή και τον πολιτισμό, με το συγκρότημα «Park Lane» στην Πατησίων & Κοδριγκτώνος και το «Capitol» στην Πατησίων, Ιουλιανού & Γ ’ Σεπτεμβρίου.
Ειδικά το «Capitol», όπως τονίστηκε στην Βοστώνη, είναι χαρακτηριστικό δείγμα εμπορικού κέντρου τελευταίας γενιάς, κτισμένο σε κεντρικό σημείο της πόλης, όπου το εμπόριο καθημερινής εξυπηρέτησης της οικογένειας (supermarket) δεν συνδιάζεται μόνο με το συγκριτικό (μόδα) και την αναψυχή με στοιχεία πολιτισμού (καφέ – εστιατόρια – κινηματογράφο), αλλά και με ένα Μουσείο, ευρέους ενδιαφέροντος, γενόμενο έτσι κύτταρο συνεύρεσης της κοινωνίας και πόλος τουριστικής έλξης.