Η Alfa Romeo ξανά στο πόντιουμ της Formula 1 (photos)
Το Onsports γυρίζει το χρόνο πίσω και κάνει έλεγχο… επιδόσεων της Alfa Romeo στα Grand Prix.
Όπως έγινε γνωστό από χτες (29/11) η Formula 1 υποδέχεται έναν παλιό της γνώριμο. Και όχι, δεν πρόκειται για οδηγό, αλλά για μάρκα. Η Alfa Romeo επιστρέφει στα circuit μετά από διάλειμμα πολλών δεκαετιών – τριών για την ακρίβεια – και άπαντες περιμένουν με ανυπομονησία από τώρα τις επιδόσεις της για τη νέα σεζόν.
H ελβετική ομάδα Sauber μετά την ακύρωση της συμφωνίας της με τη Honda αναμένεται να είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένη τη νέα χρονιά, καθώς το μονοθέσιο του Charles Leclerc θα φέρει το όνομα «Alfa Romeo Sauber F1 Team». Μπορεί ακόμα να μην γνωρίζουμε την πορεία της συγκεκριμένης συνεργασίας, ωστόσο και μόνο το brand name στην άκρη του μονοθεσίου προσθέτει από μόνο του αρκετό πρεστίζ και μεγαλύτερες προσδοκίες. Όπως και στην ίδια την Alfa Romeo ευελπιστούν πως η συγκεκριμένη συνεργασία θα επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα από τις προηγούμενες παρουσίες της στη Formula 1.
Τι είχε γίνει όμως τότε;
Κυριαρχία στα πρώτα χρόνια της Formula 1
Η παρουσία της Alfa Romeo στη Formula 1 έχει δύο πλευρές. Είτε ως κατασκευάστρια με δικά της μονοθέσια, είτε άλλες προμήθευε με κινητήρες τις ομάδες άλλων κατασκευαστών η ομάδα κυριάρχησε στις δύο πρώτες διοργανώσεις της Formula 1 (1950, 1951).
Μέσω των επιτυχιών αυτών αναδείχτηκαν πρωταθλητές γνωστοί όπως οι Τζουζέπε Φαρίνα και Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. Παρά την πολύ καλή πορεία η ιταλική κυβέρνηση (η εταιρεία τότε ήταν δημόσια) δεν συνέχισε τη χρηματοδότηση και η ομάδα διαλύθηκε.
Περίοδος συνεργασίας και αποτυχιών
Το 1979 η εταιρεία συμμετείχε και πάλι με δική της ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, αυτή τη φορά υπό τη σκέπη της Autodelta, όπως ονομαζόταν το αγωνιστικό τμήμα της. Η απόπειρα μόνο επιτυχημένη δεν αποδείχτηκε, αφού τα μονοθέσια της με δυσκολία ολοκλήρωναν τους αγώνες, και αν το έκαναν συνήθως δεν τερμάτιζαν μεταξύ των τελευταίων. Καλύτερη σεζόν της ήταν το 1983, όταν κατέλαβε την 6η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Μετά το 1985 αποσύρθηκε οριστικά, έχοντας μόλις 5 πόντιουμ και 2 pole position σε επτά σεζόν (και καμία πρωτιά).
Στο διάστημα μεταξύ των δύο παραπάνω περιόδων, η μητρική εταιρεία κατασκεύαζε κινητήρες επί παραγγελία για άλλες ομάδες. Πιο επιτυχημένη ήταν η συνεργασία με τη Μπράμπαμ, η οποία οδήγησε τον Νίκι Λάουντα σε δύο νίκες σε Γκραν Πρι στο 1978. Τη δεκαετία του '80 δοκίμασε να επαναδραστηριοποιηθεί και σε αυτόν τον τομέα προμηθεύοντας την Οζέλλα, χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα.